پیش نیازهای شروع برنامه نویسی
نوشته شده توسط : علی پور

طراحي سايت در مشهد 


برنامه نویسی مبحثی میباشد که نادر و بیش همگی اشخاص عشق و علاقه مند به دنیای فناوری داده ها و ارتباطات به آن شوق و اشتیاق دارا هستند. گهگاه این عشق و علاقه آنقدر زیاد می‌گردد که شخص تصمیم می‌گیرد تا آغاز به یادگیری برنامه نویسی نماید. البته زمانی وارد دنیای برنامه نویسی میشوند با کوهی از سوالهای و گویش های متعدد روبرو می‌شوند که گزینش رویکرد برای آنان بسیار مشقت بار می گردد.
از کدام لهجه برنامه نویسی آغاز کنم ؟ کدام لهجه برنامه نویسی بهتر میباشد ؟ کدام گویش برنامه نویسی پول ساز خیس میباشد؟ و ...
در‌این نوشته‌علمی 10 فاکتور مهم برای استارت یادگرفتن برنامه نویسی ذکر میگردد تا کمکی برای شما در گزینش منش باشد تا بتوانید در مسیری صحیح گام بردارید.

1- پیش نیازها برای استارت برنامه نویسی :
قبلی از آغاز به یادگیری کدنویسی نخست پیش نیازهای مرتبط با برنامه نویسی را خوب یادبگیرید. یک برنامه نویس زمانی غالب میشود که اقتدار تجزیه و چک یک سیستم را داشته باشد. بتواند مسائل را به نیکی حل نماید. با مفاهیمی زیرا پباده سازی و محاسبه الگوریتم و فلوچارت ناآشنا نباشد. یک برنامه نویس خوب بایستی بتواند شایسته ترین الگوریتم و ساختمان داده را برای کد خویش پباده سازی نماید. شاید شما بتوانید یک برنامه را با چند شیوه بنویسید البته شایسته ترین شیوه الگوریتمی ست که فاکتورهایی مانند سرعت، اعتنا، امنیت و ... را داشته باشد.

پس چنانچه با این مفاهیم شناخت ندارید میتوانید از روش پیوند های ذیل مبادرت به یادگیری فرمایید :

فراگیری پباده سازی و آنالیز الگوریتم
فراگیری ساختمان داده


2- مفاهیم فناوری داده ها و ارتباطات (IT) :
شما تحت عنوان یک برنامه نویس بایستی با مفاهیم IT آشنا باشید. به عنوان مثال کدهای شما به چه شکل اجرا می‌شوند ؟ چه گونه به سمت سرور می‌روند ؟ پروتکل چه است ؟ مفسر با کامپایلر چه تفات هایی دارا هستند؟ قابل انعطاف فزار، طاقت فرسا افزار، کانال و ...

3- تعیین گویش برنامه نویسی مطلوب:
گویش های متعددی برای برنامه نویسی وجود دارا‌هستند. اما نسبتاً می اقتدار ذکر کرد که سینتکس و یا این که فرمان اکثر گویش های برنامه نویسی شبیه گویش C++ (سی پلاس پلاس) میباشد. پس سفارش می‌کنم در صورتی مبتدی و تازه کار می‌باشید فراگیری گویش C++ را بدون نقص خاطر بگیرید.

4- استعمال از گوشه و کنار برنامه نویسی مطلوب :
چنانچه تازه کار می‌باشید قطعا از معمولی ترین اطراف ها و ویرایشگرهای متن برای کدنویسی به کار گیری فرمایید. فضا های ماهر جهت برنامه نویسی، اشخاص تازه کار را تنبل می‌نماید. دور و اطراف های ماهر اوامر رو پس از ورود یک صحبت برای شما تایپ می‌کند و اینگونه می‌شود که عملا توان تایپ اوامر از شما گرفته و شما به نوعی در تایپ اوامر تنبل توشه میایید و در آینده با قواعد و اوامر بیگانه می‌شوید و همینطور در رفع خطاهای برنامه خویش مبتلا نقص‌ می‌شوید.

Your browser doesn\'t support video.
Please download the file: video/mp4

5- لهجه انگلیسی تخصصی :
لهجه فی مابین المللی در حرفه IT انگلیسی میباشد. هر چقدر به لهجه انگلیسی (تخصصی فن IT) مسلط خیس باشید، یادگیری و رفع نادرست برای شما راحت خیس خواهد بود. این دانش هر روز در اکنون پیشرفت میباشد و شما هم مجبورید هرروز مقاله‌ها و یا این که کتابهایی به گویش انگلیسی بخوانید. پس برای تقویت لهجه انگلیسی تخصصی خویش سعی بیشتری فرمائید.

6- جهت دادن به مسیر یادگیری برنامه نویسی:
نسبتاً لهجه های برنامه نویسی به دو مدل تقسیم می گردند.

گویش های برنامه نویسی دسکتاپ: برای اجرا در سیستم برهان های متفاوت مانند قابل انعطاف افزارهای اتوماسیون اداری، ماشین اکانت، پخش ویدئو و برنامه های گوشی و غیره
گویش های برنامه نویسی پایین اینترنت : که به مراد اینترنت نویسی پباده سازی و گسترش داده گردیده اند. مانند شبکه های مردمی ، مغازه ها اینترنتی و ...
همت نمایید برای استارت، مسیر صحیح را برای ادامه تعیین فرمائید و مشاهده کنید به کدام یک از این گونه لهجه ها عشق دارید.

برای مثال گویش برنامه نویسی سی شارپ ، گویش برنامه نویسی پایتون ، لهجه برنامه نویسی جاوا، لهجه برنامه نویسی php , گویش برنامه نویسی جاوا اسکریپت از پاراگراف لهجه های برنامه نویسی دسکتاپ و پایین اینترنت می‌باشند که بسیار کارکشته و دوستداشتنی میباشند.

گزینش گویش برنامه نویسی

7- نا آرزو نشوید:
از نخست تا پایان بارها پیش می‌آید که برنامه شما مبتلا خطاهایی می‌گردد که رفع آن برای شما بسیار سخت میگردد. این سبب ساز می‌شود که شما از ادامه فعالیت منصرف گردید و با خویش بگویید که استعداد کافی برای یادگیری و ادامه را ندارید.
هرگز هنگام بروز اشتباه در برنامه خویش نا آرزو نشوید. بلکه شادمان هم باشید. زیرا قرار میباشد مقاله و تکنیک جدیدی حافظه بگیرید. متن خطای خویش را گوگل نمائید. در انجمن ها و سایت های مربوطه نام نویسی نمایید و علت را از ماهر ترها بپرسید.
یک کدام از انجمن های جهانی برنامه نویسی ، سایت stackoverflow.com میباشد. سوال خویش را آنجا بیان نمایید.

8- متوقف نشوید و هر روز تمرین نمائید :
یکی‌از عامل ها پیروزی در برنامه نویسی تمرین زیاد به طور مداوم و روزمره میباشد. ابدا تمرین را متوقف نکنید و مسافت هنگامی زیاد دربین تمرین ها نیندازید. بی آلایش ترین پروژه ها و الگریتم ها را از وب اخذ فرمائید و خویش به آن فکرکنید و کد بزنید . خلق کننده باشید و عملکرد نمایید راهی نو و بی آلایش برای حل مسائل پیدا نمائید. کدهای ماهر خیس ها را ملاحظه کنید و همت فرمائید طریق کدزنی آنها را محاسبه نمائید. از اشخاص زبده یاری بگیرید و حیث آنان‌را درخصوص سیستمی که پباده سازی کردید بپرسید. معماری های تازه و کادر ورک های روز و دوستداشتنی را بشناسید و از آنان به کارگیری نمائید.

9- شایسته ترین گویش برنامه نویسی برای بازار عمل:
درصورتی که شما به هر زبانی به صورت ماهر مسلط باشید، مطمئن باشید که مدام زمان استخدام در تمامی جا را دارید. پس بعداز گزینش مسیر یک لهجه را جهت یادگیری تعیین نمائید و در آن ماهر گردید. هنگامی یک گویش را تماما فراگرفتید، یادگیری دیگر لهجه ها بسیار معمولی خیس خواهد شد. شایسته ترین طرز برای جستن نیاز بازار به لهجه یا این که کارشناس یگانه در فن فناوری داده ها و ارتباطات مخصوصا برنامه نویسی، کاوش در نیازمندی های مجله های کثیرالانتشار و وبسایتهای شغل یابی و استخدامی میباشد. یکهفته این منابع را کاوش نمایید و خواهید فهمید که شرکت های سری و وسیع چه متخصصی را درین حوزه بیش تر نیاز دارا هستند.
همت فرمائید برکه ای باشید به عمق آبادی متر، خیر اقیانوسی به عمق قریه سانتی متر

10- گزینش شایسته ترین اساتید و وسایل امداد آموزشی:
گزینش معلم و منابع دارای اعتبار برای استارت برنامه نویسی

یک معلم و یا این که یک کتاب خوب می‌تواند عشق شما‌را به برنامه نویسی اضافه نماید و بلعکس.
تعیین صحیح منابع آموزشی جهت یادگیری میتواند ضمن ارائه مسیر صحیح برنامه نویسی به شما ، عشق و آرزو شما‌را بدین مبحث اضافه نماید .
و در پایان چنانچه روزی ماهر شدید بدانید که هنوز هیچ نمی دانی. فروتن باشید و به بقیه افراد تجربیات خویش را یادگرفتن دهید.





:: برچسب‌ها: طراحي سايت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: